+372 660 6925
Menüü

Case study: raamatupidamisteenus ning selle kasud ja nüansid

Kas võtta kasutusele raamatupidamisteenus ja kellele oma raamatupidamine usaldada – see on otsus, mida kaalutakse põhjalikult. Et teha plusside-miinuste kokkulöömine lihtsamaks, jagame osaühingu Pallas & Partnerid kliendi Riina Pajupuu kogemusi, kuidas meie partnerlus algas, kui kaua harjumine aega võttis ja kuidas käib igapäevane koostöö.

Olete raamatupidamisbüroo Pallas & Partnerid klient kolme firmaga. Millega need firmad tegelevad?

Kõik firmad (Tellimiskeskus OÜ, Catalogue Shop OÜ ning MyStore OÜ) tegelevad postimüügiga – müüme kataloogide ja veebi vahendusel mitmesuguseid kaupu Eestis, Lätis ja Soomes. See on päris mahukas töö, kuna ostjateks on eraisikud ning suhtlemist pankade, erinevate riikide ametite ning koostööpartneritega on väga palju. Kui me ei ostaks teenust sisse, siis tõenäoliselt oleks meil vaja palgal hoida vähemalt kahte raamatupidajat.

Millal Teist raamatupidamisbüroo Pallas & Partnerid klient sai?

Oleme koostööd teinud Pallas & Partnerid raamatupidamisfirmaga selle firma esimestest päevadest alates. Enne oma firma asutamist oli Helari Pallas meie raamatupidaja, seega seob meid juba väga pikaajaline koostöö. Meile on algusest peale hästi sobinud tema tööstiil: konkreetne, selge, alati tähtaegadest kinni pidav, ilma liigse mulli ja kärata. Hea meel on, et täna, kui Helari on firma omanik ja juhataja ning tema ise iga päev meie asjadega ei tegele, on ta suutnud endale luua meeskonna, kes järgib samasugust tööstiili. Teame, et ka ta ise on alati toimuvaga kursis, omab väga head ülevaadet ja tal on alati meie jaoks aega.

Mis oli ajendiks, et hakkasite mõtlema raamatupidamisteenuse sisseostu peale?

Ajendiks oli eelkõige firma laienemine nii Eestis kui ka lähiriikides. Tekkis vajadus professionaalse mitmekülgse raamatupidamisteenuse järele ning leidsime, et on kindlam palgata raamatupidamisfirma – eelkõige sellel põhjusel, et kuna erinevaid teemasid on väga palju, palju on suhtlemist erinevate riikide instantsidega ning ühte sellist inimest enda palgale leida oleks päris keeruline. Meie jaoks on oluline teenuse kvaliteet – töö on õigeks ajaks tehtud, info on usaldusväärne ning saame alati parimat nõu.

Kui kaua võttis aega harjumine sellega, et raamatupidaja ei istu kontoris? Milliste muutustega kohanemine läks kiiresti, mis nõudis rohkem pingutust ja mis on asjad, mille puhul tunnete, et tegelikult need asjad olid varem mugavamalt korraldatud?

Harjumine ei võtnud üldse aega. Tänapäeval liiguvad kõik dokumendid elektrooniliselt meie vahel ning kuna igal ajal on võimalik raamatupidajaga suhelda kas meili või telefoni teel, siis ei ole mitte mingit vahet, kus inimene paikneb. Oluline on tema professionaalsus, et tal on alati aega tegeleda meie teemadega.

Kui sageli olete raamatupidamisfirmaga ühenduses? Kas eelistate suhtlemist kirja teel, telefonitsi või silmast silma?

Ühenduses oleme iga päev ja eelistame suhtlemist meili või telefoni teel. Silmast silma kohtume paar korda aastas.

Raamatupidamisfirma kogemused on mitmekülgsemad kui ühe firmaga tegeleval töötajal. Kas on olnud asju, mida Pallas & Partnerid on osanud Teile soovitada, ilma et ise oleksite selle pealegi tulnud?

Neid on olnud päris palju, alates igapäevatöö korraldamisest kuni juriidilise nõuni välja. Kuna meie koostöö on väga pikaajaline, siis oleme õppinud üksteist hästi tundma ning usaldama. Teame, et nende antud nõu ja soovitused on alati läbi mõeldud ning nad on valmis tegema hea resultaadi nimel palju tööd.

Kas on olnud ka hetki, kus tunnete, et raamatupidamisbüroo ei taju Teie tegevusvaldkonna eripära ja üksikasju?

Õnneks ei ole seda veel esinenud. Kui nad ka ei oska kohe probleemile vastust anda, siis tean, et sellega tegeletakse ning saan vajaliku vastuse veidi aja pärast.

Kui sul tekkis huvi raamatupidamisteenuse vastu, siis võid täpsemalt lugeda:

Loe lisaks Pallas & Partnerid raamatupidamisbüroo teise kliendi muljetest.