+372 660 6925
Menüü

5 põhjust, miks online raamatupidamine aina populaarsust kogub

58% e-arvetega tegelevatest ettevõtetest ja asutustest leiab, et e-arved on neile majanduslikku kasu toonud. 2016. aasta lõpuks peaks ka kogu avaliku ja erasektori vaheline arveldamine e-arvetega toimuma. Elektrooniline arveldamine on aga veelgi efektiivsem, kui seda toetab hästi toimiv online raamatupidamine. Põhjuseid, miks aina rohkem organisatsioone e-raamatupidamise kasuks otsustab, on mitmeid.

1. Online raamatupidamine võimaldab mugavat kaugtööd

E-raamatupidamisega on sul ja vajadusel ka teistel ettevõtte töötajatel raamatupidamisandmetele ligipääs olenemata asukohast ja kellaajast – vajalik on vaid internetiühenduse olemasolu. Nii on sul alati reaalaajas ülevaade firma rahaasjadest, vajadusel saad ärikohtumisel olles kiirelt mõne numbri järele vaadata või hoopis suvekuudel maakodust töötamist nautida.

2. Paberite vähendamine toetab rohelist mõtteviisi ja hoiab kokku ruumi

Hoolimine keskkonnast ja looduse säästmine on olulisteks põhjuseks, miks elektroonilist raamatupidamist eelistada. Tänu dokumentide arvutis ja serveris hoidmisele säästad ka ruumi, sest enam ei ole vaja seitsme aasta jagu dokumentide säilitamiseks kaustu ja kappe muretseda. Samuti väheneb paberhundi kasutamise vajadus ja prügi tekkimine. Kui online raamatupidamine on oskuslikult korraldatud, on dokumendid arvutis kiiresti otsitavad ja leitavad ning neist tehakse automaatselt varukoopiaid.

3. Säästab aega ja ressursse

Online raamatupidamine tähendab seda, et sama raamatupidamise tarkvara töötab korraga nii raamatupidamisbüroo kui ka ettevõtte juhi ning vajadusel teiste töötajate arvutites. Andmete sünkroniseerimine toimub automaatselt interneti teel. Kui laed üles mõne dokumendi või raamatupidaja koostab järjekordse aruande, on kõigil õigusi omavatel isikutel koheselt seda võimalik näha. Tänu online raamatupidamisele:

  • on dokumentide liikumine kiirem;
  • ei toimu enam andmete topelt sisestamist;
  • ei kulu aega sularahatehingute ja kaardimaksete tšekkide kopeerimisele (kassaaparaadist tulevad tšekid ei säili 7 aastat);
  • on kõigil osapooltel alati värsked andmed;
  • kaob ära failide edasi-tagasi saatmine e-kirjadega või hoopis oluliste paberite kulleriga edastamine;
  • raamatupidaja ja ettevõtte esindaja saavad oma aega efektiivsemalt planeerida.

4. Küsimuste esitamine ja vastuste saamine on lihtsam

Kuna samad andmed on nii sinu kui ka raamatupidaja arvutis, on sul oluliselt lihtsam aruannete ja algdokumentide kohta ka täpsustavaid küsimusi küsida. Ei ole vaja teha ekraanitõmmiseid ega küsimuste juurde pikka selgitust lisada, kuna saate Skype’i või telefonikõne ajal täpselt sama dokumendi või aruande avada. Kuna sul on ligipääs raamatupidamise andmetele, saad ka ise vajadusel algdokumente üle vaadata. Raamatupidamisprogrammis SAF on ilma otsimata iga kanne algdokumendiga seotud ja nii on hõlbus uurida, kust mingi number tulnud on.

Kuna algdokumente on lihtsam leida ja neid ei ole vaja enne saatmist skaneerida, on tänu online raamatupidamisele oluliselt lihtsam ka nende edastamine näiteks Maksu- ja Tolliametile.

5. Võimalik integreerida ka teised infosüsteemid

Raamatupidamine tasemel tarkvaraga säästab energiat ja võimaldab korduvaid protsesse automatiseerida. Kui sul on aga kasutusel ka teisi programme ja andmebaase, näiteks laoseisu, kassade, tellimuste vm jaoks, võib andmete ühest programmist teise tõstmine siiski aega võtta. Sellepärast ongi mõistlik valida tarkvara, mida saab hõlpsalt ka teiste süsteemidega integreerida. Nii on arvete esitamine, aruannete koostamine ja kõigest ülevaate omamine veelgi lihtsam. Meie soovitame selleks SAF programmi, mille kasutama õppimine on kiire ja kõigile jõukohane.

Vaata lisaks: Milleks ja kellele online raamatupidamine sobib ja kuidas see toimib?