+372 660 6925
Menüü

5 soovitust, et OÜ loomine oleks edukas

Millele mõelda enne firma loomist, kust saada tuge ja millisel momendil tuleks kliente otsima hakata? Sellised küsimused on loomulik osa ettevõtlusega alustamise protsessist. Olles juba aastaid taolistele küsimustele vastanud ja inimesi äriühingute asutamisel nõustanud, oleme kokku kogunud hulganisti soovitusi firma loomiseks ja juhtimiseks. Täna tutvustame neist viit.

1) Tee seda, mis su silmad särama paneb

Ettevõtlus nõuab suurt pühendumist ja palju energiat. Enne firma loomist mõtle hoolikalt läbi, kas tegutsemisvaldkond ikka huvitab sind ja kas oled nõus edu nimel suure osa oma ajast ohverdama. Tuntud Briti ettevõtja Richard Branson on öelnud, et kui sul on äriidee, mis töötaks sulle mitte meeldivas valdkonnas, siis proovi leida võimalusi, kuidas idee kohandada valdkonnale, mis sind tõesti huvitab. Kui sa naudid oma põhitegevust ja teeksid seda hobikorras ka raha teenimata, on palju tõenäolisem, et OÜ loomine ning juhtimine on edukas.

2) Otsi partner või loo tugivõrgustik

Kahekesi äri alustamise kasuks räägivad mitmed faktorid, näiteks jagatud kulud ja üksteist täiendavad oskused ning kogemused. Samas on partnerlusel ka mitmeid pahupooli ning suurem osa väikeettevõtetest on siiski ühemehefirmad. Kui otsustad üksinda osaühingu loomise kasuks, on sul vaja inimesi, kellega ideid arutada ja kellelt nõu küsida. Liitu ettevõtlusklubiga või leia omale mentor, kelle poole saad nõu küsimiseks pöörduda. Alustavale ettevõtjale pakub mitmeid tugiprogramme näiteks EAS.

3) OÜ loomine ei ole eelduseks klientide ja koostööpartnerite leidmisel

Kuigi toetajad ja nõuandjad on olulised, on kliendid need, kes lõpuks su ärile raha sisse tooma hakkavad. Kliente ja koostööpartneid tasub otsima asuda juba enne ametlikku firma registreerimist. Käi üritustel, suhtle, müü ja kogu soovitajaid, et osaühingu registreerimisel esimesed kliendid juba olemas oleksid.

4) Kirjuta äriplaan, loo bränd ja ole professionaalne

Kui tahad leida kliente ja koostööpartnereid, pead neile näitama, et sul on äri loomisega tõsi taga. See tähendab, et oled oma eesmärgid ja toote/teenuse hoolikalt läbi mõelnud, äriplaani kirja pannud ja sul on professionaalsed visiitkaardid, veebileht, LinkedIni profiil jm, mis võimaldab potentsiaalsetel klientidel ning koostööpartneritel sind leida ja su tegevuse kohta lisaks uurida.

5) Ümbritse ennast spetsialistidega

Ettevõtjaks olemine ei tähenda, et peaksid igas valdkonnas ekspert olema. Kui sul on vaja nõu lepingute koostamiseks, leia advokaat ja kui finants- ning maksuküsimustes, palka kompetentne töötaja või alusta koostööd raamatupidamisbürooga. Tasemel finantsspetsialistid teavad, kuidas makse optimeerida ja ressursse ning rahavoogusid edukalt juhtida. Viimane on eriti oluline, sest raha lõppemine ja finantsprobleemid on üheks peamiseks põhjuseks, miks väikeettevõtted ebaõnnestuvad. Seejuures näevad lausa pooled Eesti elanikest ettevõtlusega tegelemise kõige suuremate takistustena finantsvahendite puudumist, hirmu ebaõnnestumise ees ning kartust võlgade ees. Meie kogemus näitab, et kui rahaasjadest on alati hea ülevaade, on ettevõtjatel oma põhitegevusele oluliselt lihtsam keskenduda ja ka OÜ loomine üldjuhul edukam.

Loe ka: „OÜ registreerimine – 6 soovituslikku eeltegevust”.