+372 53 242 790
Menüü

5 soovitust, et väikeettevõtte raamatupidamine korras hoida

Väikeettevõtte raamatupidamine nõuab samasugust hoolt ja juhtimist nagu ka suuremate firmade puhul. Süstematiseeritud ja korralik raamatupidamine on abiks juhtimisotsuste tegemisel ning loob aluse ettevõtte kasvuks ja arenguks. Järgnevalt leiad 5 soovitust, mis on abiks väiksemate firmade raamatupidamise korraldamiseks ja korras hoidmiseks.

1) Hoia isiklikud ja ettevõtte rahad eraldi

Firma ja isikliku raha segamini kasutamine on üks enamlevinumaid vigu, mida väikeettevõtetes tehakse. Hoia isiklik ja ettevõtte raha erinevatel kontodel ning kasuta erinevaid pangakaarte. Kuigi sul on võimalik äri pangakontolt võetud raha hiljem tagastada, on nii raskem väljaminekutest ja sissetulekutest head ülevaadet saada. Isikliku ja ettevõtte raha segamini ajamine tähendab samuti olulist maksuriski. Aruandlust lihtsustab ka see, kui ettevõtlusega seotud arved alati ülekande või pangakaardiga tasud ning sularaha vaid hädavajadusel kasutad.

2) Kasuta professionaalset raamatupidamise tarkvara

Väikeettevõtte raamatupidamine ei tähenda ainult arveid ja rahavoogusid. Kaasaegne raamatupidamistarkvara aitab organiseerida ettevõtte juhtimist ning võimaldab:

  • korraldada kogu ettevõtte raamatupidamist;
  • hõlpsalt aruandeid koostada;
  • automatiseerida korduvaid tegevusi;
  • integreerida erinevaid infosüsteeme (ladu, tellimused, kassad jm);
  • andmetele ligipääsu  24 tundi päevas.

Meie soovitame selleks SAF raamatupidamisprogrammi, mis on sobilik igas suuruses ettevõtetele. Nii ei pea sa firma kasvades tarkvara vahetama hakkama.

3) Tee varukoopiaid

Raamatupidamise dokumente peab säilitama vähemalt 7 aastat. Kui hoiad kõiki raamatupidamise dokumente arvutis, tee kindlasti neist regulaarselt koopiaid. Näiteks võid koopiaid teha välisele kõvakettale või pilveruumi. Kui kasutad raamatupidamisbüroo teenuseid, hoolitsevad koopiate tegemiste eest üldjuhul nemad (Pallas & Partnerid seda igal juhul teeb). Igaks juhuks tasub see koostööpartnerit valides siiski üle küsida.

4) Kontrolli, kas su esitatud arvete eest on tasutud

Olukordi, kus kliendid või koostööpartnerid jätavad arvete eest tasutama, tuleb ette iga suurusega ettevõtetes. Tihtipeale on see aga suuremaks probleemiks väikeettevõtetel. Alustava ettevõtte puhul võib see omakorda kaasa tuua likviidsusprobleemid ja palkade maksmisega hilinemise.

Kuigi arvete tasumise kontrollimine on väga loogiline tegevus, on üpris üllatav, kui paljud ettevõtted seda regulaarselt ei tee. Proovi see rutiiniks muuta ja lisaks arvete tasumise jälgimisele, kogu statistikat ka selle kohta, kui pikalt klientidel keskmiselt arvete maksmiseks aega kulub ja milliste klientide puhul on arvete tasumisega pidevalt probleeme.

5) Jäta väikeettevõtte raamatupidamine usaldusväärse partneri hooleks

Tavaliselt ei ole väikeettevõtetel piisavalt töömahtu täiskohaga raamatupidaja palkamiseks. Kui ettevõtte juht aga hakkab ise raamatupidamist tegema, kulutab ta palju väärtuslikku aega. Sellepärast eelistabki suurem osa väikeettevõtetest raamatupidamisteenust sisse osta.

Vaata ka: „4 küsimust raamatupidamisbürooga koostöö alustamise kohta”