+372 660 6925
Menüü

6 ohtlikku viga raamatupidamise teenuse sisseostmisel

Korrektne arvepidamine on iga eduka ettevõtte vundament. Warren Buffett on isegi öelnud, et raamatupidamine on keel, mida räägitakse ärimaailmas. Suures plaanis on Sul ettevõtte juhina oma firma raamatupidamise teostamiseks kolm valikut: teed seda ise, palkad raamatupidaja või ostad sisse raamatupidamisteenuse. Mida aeg edasi, seda enam ärijuhte läheb viimast teed ehk tellib teenuse professionaalidelt.

Viimase variandi puhul on tegemist vaieldamatult kõige optimaalsema viisiga ettevõtte rahaasjad korras hoida ning oma firma pikaajalisele ja stabiilsele kasvule suunata. Ka tänane olukord tööjõuturul soosib seda, sest oma raamatupidaja leidmine ei pruugi kerge ülesanne olla.

Miks valida just raamatupidamise teenus? Seadusekuulekas ja muljetavaldava kogemustepagasiga raamatupidamisbüroos on kõik töötajad põhjalikult väljakoolitatud, laialdaste teadmiste ja ulatusliku analüüsivõimega ning oskavad selgitada, mis numbrite taga peitub. Kuidas aga kvaliteetne raamatupidamise teenus ära tunda?

6 viga, mida raamatupidamise teenuse sisseostmisel vältida:

1) Ettevõtte tausta ei uurita piisavalt

Raamatupidamine ja korras rahaasjad on eduka ettevõtte aluseks. Seda arvesse võttes paneme Sulle kui firmajuhile südamele, et endale koostööpartnerit valides ei maksa kiirustada. Kui teenusepakkuja Sinu ettevõtte raamatupidamisse hoole ja pühendumusega ei suhtu või ühel päeval hoopis oma tegevusele ootamatult kriipsu peale tõmbab, võib see Sinu firma sujuva tegevuse ohtu seada. Seda seetõttu, et muuhulgas liigub juhatuse tähelepanu ja ajakulu ka raamatupidaja vahetusele. Kaalu lisab siinkohal ka nüanss, et teenusepakkuja vahetumisega võib kaduda ülevaade eelnevatest tehingutest.  

Sama halvasti mõjub ärile see, kui palgal olev raamatupidaja ootamatult töölt lahkub. Et musta stsenaariumit vältida, vali koostööpartneriks pikaaegse kogemuse ja laia soovitajate nimekirjaga raamatupidamisbüroo. Raamatupidamisettevõte on hea ning turvaline valik ka siis, kui üks sealsetest töötajatest parasjagu puhkusel või lähetusel on.  

Loe lisaks: „Kuidas valida raamatupidamisteenuse pakkujat?

2) Valitakse kõige odavam raamatupidamise teenuse pakkuja

Kuigi soodsam raamatupidamise teenus võib tunduda esialgu ahvatlevam, tähendab odavam hind üldjuhul ka järeleandmisi kvaliteedis. Võib juhtuda, et sellisel juhul pööratakse  ka Sinu ettevõtte rahaasjadele vähem tähelepanu.

Samas võib veidi kõrgema hinnakirjaga raamatupidamise teenuse osutaja jagada lisaks tavapärasele deebeti ja kreediti arvutamisele ka kasulikke finantsanalüütilisi nõuandeid ja teha väärt ettepanekuid firma turuosakaalu ja käibenumbrite kasvatamiseks.

Samuti võib näiliselt soodsam hind tähendada seda, et Sa pead aastaaruande ja muude vajalike toimingute eest juurde maksma. Raamatupidamisbüroolt pakkumist saades uuri kindlasti, mis täpselt hinnas sisaldub.

3) Ei sõlmita kirjalikku lepingut

Isegi kui raamatupidamise teenust osutab keegi Sinu hea tuttav, on alati mõistlik sõlmida kirjalik leping, milles on fikseeritud poolte õigused ja kohutused, tööjaotus, tööde tähtajad, raamatupidamise teenuse hind ja muud olulised punktid. Sest nagu me teame, võivad äri- ja rahaasjad ka kõige paremad sõbrad tülli ajada või ebavajalikku segadust tekitada.

Lisaks tavapärasele lepingule on heaks märgiks see, kui lepingusse lisatakse ka vastutuskindlustuse punkt. See lisab kindlustustunnet, et tööd saavad tehtud ja valitud partner on usaldusväärne.

4) Ei olda kursis raamatupidamise põhitõdedega

Kuigi raamatupidamise teenuse tellimisel tegeleb ettevõtte rahaasjade ja majandusaruannetega teenusepakkuja, võiksid Sa ärijuhina ka ise valdkonnast üht-teist olulist teada. Kui Sa oled kursis, milliseid makse peab ettevõte tasuma ja kuidas ettevõtte oma kulusid ning tulusid kajastab, oskad Sa raamatupidajale vajalikku infot edastada ning vajadusel ka töötulemustel silma peal hoida.

Raamatupidamise ja finantsarvestuse põhimõtetega tutvumiseks sirvi läbi raamatupidamise seadus ning tutvu raamatupidamise põhinõuetega. Päris koostöö alguses on mõttekas teenusepakkujalt vajalik informatsioon küsida. Nõnda sujub teie koostöö ladusalt ega koorma osapooli asjatult.

5) Puudub süsteem raamatupidamisbürooga suhtlemiseks

Kui ettevõttes on rohkem kui üks inimene, kes firma raha asjadega tegeleb, pane kindlasti paika info edastamise kord. Ehk siis fikseeri ära kes, mida ja millal raamatupidajale edastab. Teavita oma raamatupidamisbürood ka sellest, kellele peab teenusepakkuja aruanded ja informatsiooni saatma ning kelle käest vajadusel lisainfot küsima. Hea ning efektiivne kommunikatsioon on kõige alus!

6) Ignoreeritakse ohumärke

Kas Sa oled saanud teate maksuvõlgnevusest, kohustuslike aruannete hilinemisest või avastad hoopis, et kõik numbrid raamatupidamise aruandes ei klapi? Kui nii, siis võta kindlasti raamatupidajaga ühendust ja uuri selle tagamaid. Ära jäta probleemi tähelepanuta, eriti siis, kui ebatäpsusi või hilinemisi on ette tulnud korduvalt.

Kui Sul tekkis küsimusi seoses raamatupidamise teenusega, siis võta meiega julgelt ühendust!