+372 660 6925
Menüü

Alustava ettevõtte raamatupidamine – 3 enamlevinud viga

Alustava ettevõtte juhina on oluline olla kursis kõigega, mis ettevõttes toimub. See aga ei tähenda, et oled igas valdkonnas spetsialist. Üheks selliseks spetsiifilisi teadmisi ja palju aega nõudvaks kõrvaltegevuseks on ettevõtte raamatupidamine.

Kui sa finantsasjadel silma peal ei hoia, võib tulemuseks olla pärsitud kasv, likviidsusraskused ja probleemid maksuametiga. Mustade stsenaariumite vältimiseks õpi teiste vigadest ja hoidu alljärgnevatest eksimustest.

1) Ei mõelda raamatupidamisele enne, kui on tekkinud probleemid

Uue firma loomine on põnev ja ajamahukas ning võib juhtuda, et alustava ettevõtte raamatupidamine jääb täielikult tähelepanuta. Arved ja kviitungid pannakse heal  juhul ühte sahtlisse kokku ning nendega tegelemist lükatakse edasi.

Et asjad ei hakkaks kuhjuma, mõtle raamatupidamisele varakult. Kui sul on pakkuda täiskohaga tööd ja piisavalt rahalisi ressursse, võid palgata firmale raamatupidaja. Kiirem, paindlikum ja enamusjuhtudel odavam lahendus on raamatupidamisteenuse sisseostmine. Siis ei pea sa lisaks muudele töötaja palkamisega seotud kuludele ostma raamatupidajale tööarvutit ja raamatupidamistarkvara ning teda igaaastaselt koolitama. Raamatupidamisteenuse pakkujad on ka head nõuandjad ja oskavad pöörata tähelepanu pisidetailidele, millest sa alustava ettevõtte juhina veel teadlik ei pruugi olla.

2) Ei hoita alles ning organiseerita kulu- ja tuludokumente

Et sul oleks algusest peale rahaasjadest hea ülevaade, kogu kõik arved ja tšekid ühte kohta. Veelgi parem, kui need vastavalt kulu/tulu liigile ja kuupäevadele sorteerid ning kaustadesse paned. Sobivad kaustad ja süsteemid saad luua arvutis või e-maili postkastis ka elektrooniliste dokumentide jaoks.

Kui su ettevõttel on tasemel raamatupidaja või tellitud kvaliteetne raamatupidamisteenus, pead tšekid ja arved vaid raamatupidajale edastama ning ta organiseerib ja säilitab dokumendid ise. Asjaajamine on oluliselt lihtsam, kui raamatupidaja või raamatupidamisbüroo on võimeline sinu dokumente vastu võtma elektroonselt – siis ei pea sa nende väljatrükkimisele ja transpordile energiat kulutama.

3) Aetakse firma ja isiklik raha segamini

Ära kasuta samal pangakontol olevat raha nii ettevõtte kui erakuludeks. Alguses võib sama konto kasutamine mugavam ja lihtsam tunduda, kuid asjaajamine muutub keeruliseks, kui pead maksuaruandeid esitama või tahad ettevõtte kuludest ja tuludest ülevaadet saada.

Soovitame kohe pärast ettevõtte asutamist avada firmale pangakonto. Samuti on mõistlikum makseid teha pangaülekande või maksekaardiga, mitte sularahas. Sedasi jääb tehingust jälg kontole ja on lihtsam arvepidamist teha.

Alustava ettevõtte raamatupidamine ei pea olema keeruline. Võta ühendust ja me aitame sind.