+372 660 6925
Menüü

Kas sõiduautode maksumuudatus ikka on ettevõtjale kasulik?

Eelmisel nädalal saime teada, et valitsusel on plaanis lihtsustada erasõitudeks kasutatava firmaauto maksustamist. Mida see samm ettevõtja jaoks tegelikult tähendab?

Kas valitsus muutis maksu lihtsamaks?

Rahandusministeeriumi poolt välja töötatud seaduseelnõu järgi loobutakse järgmisest aastast sõidupäevikute nõudest põhjendusel, et nende täitmine on tülikas.

Seni on ettevõtja saanud valida kahe maksustamisviisi vahel:

  • pidada sõidupäevikut ning maksta 0,2 või 0,3 (sõltuvalt auto vanusest ja võimsusest)  eurot iga erasõitudeks tehtud kilomeetri pealt.
  • maksta erisoodustusmaksu 169,6 eurot kuus.

Seaduseelnõu kohaselt jääb järgmisest aastast alles ainult üks variant. Muudatus võtab valikuvõimaluse neilt, kes kasutavad ettevõtte sõiduautot erasõitudeks väikses mahus ning eelistasid senimaani pidada sõidupäevikut. Kas tõesti võeti see samm ette eesmärgiga ettevõtja (ning raamatupidaja) tööd lihtsamaks muuta?

Arvame, et muudatuse põhjus ei peitu mitte valitsuse vastutulelikkuses, vaid selles, et maksuametil on lihtsam koguda ühesugust maksu kui kontrollida, kas sõidupäevikud ka tõele vastavad.

Praeguse erisoodustusmaksu eeliseks on selle lihtsus – kõikidele autodele kehtib sama erisoodustus sõltumata auto võimsusest ja vanusest. Uus süsteem tähendab, et iga auto maks hakkab olema sõltuvuses tema vanusest ja võimsusest, mis suure autopargi korral tähendab märkimisväärset lisatööd raamatupidajale.

Maks hakkab sõltuma auto võimsusest

Uuest aastast kehtima hakkava korra järgi hakatakse segakasutuses olevaid autosid maksustama vastavalt nende vanusele ja võimsusele. Erisoodustusmaksu suuruseks saab 1,3 eurot 1 kW kohta. Kui auto on vanem kui viis aastat, väheneb maks veerandi võrra. Loodetakse, et see sunnib ettevõtjaid mõtlema, kas ikka on vaja osta väga võimas ja uus auto või saab äkki läbi ka väiksema ja pruugitud autoga. Keskmisest väiksema võimsusega autode pealt tuleb edaspidi vähem maksta, erisoodustusmaks peaks eelnõu kohaselt vähenema umbes 70 protsendil autodel.

Ainult ametisõitudeks kasutatavateid autosid ei maksustata

Sõiduautod, mida tööandja erasõitudeks kasutada ei luba, pääsevad erisoodustusmaksust. Nende puhul peab aga firma tagama, et kõik sõidud, mis tehakse, on tõepoolest ainult tööga seotud. Kuidas see täpselt käima võiks hakata, selgub siis, kui Maksu- ja Tolliamet saab valmis juhendi, milles on vastavad soovitused. Et autode sihipärast kasutamist oleks lihtsam kontrollida, plaanitakse ainult ettevõtluses kasutatavate sõiduautode kohta teha märge liiklusregistrisse.

Sõiduautode esmaregistreerimise maksust otsustas valitsus loobuda.  

Loe sellest, milleks uute maksudega laekuvat raha on plaanis kasutada.

Kui tahad täpsemalt teada, milliseid muudatusi 2018. aasta eelarvet tehes silmas peaksid pidama, siis hoia silm peal meie blogil.