+372 660 6925
Menüü

Raamatupidamisfirma või oma raamatupidaja – kumba eelistada?

Kas palgata raamatupidaja või tellida teenus raamatupidamisfirmalt? See on otsus, mille peab ettevõtlusega alustades või raamatupidaja töölt lahkumisel vastu võtma iga ärijuht. Loomulikult on ka kolmas variant – raamatupidamine ise teha – kuid sellest me täna ei kirjuta. Millal on siis mõistlik üht ja millal teist varianti eelistada? Panime kirja 5 küsimust, mis aitavad sul selgusele jõuda.

Kui suur on raamatupidamise maht sinu ettevõttes?

Kui oled alustav ettevõtja, ei ole sul tõenäoliselt veel piisavalt töömahtu eraldi raamatupidaja palkamiseks. Sellepärast eelistab suurem osa mikro- ja väikeettevõtetest ning aina rohkem ka keskmise suurusega firmasid raamatupidamisteenuse tellimist koostööpartnerilt. Kui ettevõte on piisavalt suur ühe või mitme raamatupidaja tööle võtmiseks ja otsustad selle variandi kasuks, leiad nõuandeid siit: „Otsin raamatupidajat – millest alustada?

Mida teha aga siis, kui ettevõttes on juba raamatupidaja tööl ja töömaht on suurenenud poole võrra? Kui eelistad osalise koormusega töötajat mitte palgata, on heaks variandiks osade tööde sisseostmine raamatupidamisfirmalt. Näidet selle kohta, kuidas ettevõte tellib pearaamatupidaja teenust ning tööl on ka osalise ajaga raamatupidaja, saad lugeda case study’st.

Millise taustaga on ettevõtte teised töötajad?

Mis juhtub, kui palgatud raamatupidaja haigestub või viibib puhkusel? Kui sinu ettevõttes on teisi töötajaid, kellel on piisavad teadmised raamatupidaja asendamiseks, pole probleemi. Kahjuks tähendab raamatupidaja eemal viibimine paljude ettevõtete jaoks aga pausi ka raamatupidamises – see omakorda võib raskendada finantsotsuseid või edasi lükata vajalike aruannete saatmist. Raamatupidamisfirma eeliseks on mitu tasemel töötajat, kes on valmis igal hetkel üksteist asendama.

Kas kontoris on ruumi ja töövahendid uue töötaja jaoks?

Kui sinu kontoris pole vaba töölauda ja -tooli, korralikku arvutit ning muid vajalikke töövahendeid uue töötaja jaoks, tuleb raamatupidaja palkamisel arvestada lisaks igakuisele palgafondile ja iga-aastasele koolituskulule ka muude väljaminekutega. Kui sul parasjagu vabu vahendeid uute töövahendite soetamiseks pole, on heaks lahenduseks kas või ajutiselt raamatupidamisteenuse sisseostmine. Näiteks Pallas & Partnerid raamatupidamisfirma teenuste puhul käib tasumine kuupõhiselt ning üllatuslikke lisatasusid pole.

Kas ettevõttel on soetatud raamatupidamistarkvara?

Ajad, mil raamatupidamist tehti Exceli tabelitega, on möödas. Et raamatupidamine oleks efektiivne, täpne ja annaks ettevõtte juhile võimalikult palju informatsiooni firma finantsseisu kohta, on mõistlik kasutada kaasaegset raamatupidamistarkvara. Nagu ka kontorimööbli ja arvuti puhul, tähendaks tarkvara soetamine märkimisväärset ühekordset väljaminekut või lisakulu igakuise litsentsi näol. Raamatupidamisteenust soetades ei pea sa sellepärast muretsema, sest raamatupidamistarkvara kasutamine sisaldub juba igakuises tasus.

Millega veel arvestada?

Raamatupidaja peab olema kursis kõigi seaduse- ja maksumuudatustega, mistõttu tuleb arvestada iga-aastaste koolituskuludega. Samuti võib olla keeruline leida sobivat töötajat, kellel on eelnev kokkupuude sinu ettevõtte tegevusvaldkonnaga. Kuna raamatupidamisfirmas on tööl mitu raamatupidajat, kes kõik töötavad mitme firma raamatupidamisega, on teenuse sisseostmisel tõenäolisem, et saad juba valdkonna kohta vajalike teadmistega raamatupidaja.

Lisalugemist: „4 küsimust raamatupidamisbürooga koostöö alustamise kohta”